Mi a STEM?

A Nemzeti Tudományos Alapítvány által alkotott STEM kifejezés (Science, Technology, Engineering and Mathematics) olyan oktatási megközelítés, amely a tudomány, a technológia, a mérnöki ismeretek és a matematika négy tudományának egy vagy több területére koncentrál.

Több mint 28 éve, Fourier Education vezető helyet foglal el a világban a tudományokat összefoglaló tantárgyak oktatásában, az adatgyűjtők és az érzékelők területén. A tudományos tantárgyak élvezetes elsajátítását, a cég négy fő oszlopra helyezi:

  • kompakt hordozható adatgyűjtő eszközök,
  • egy adatelemző szoftvercsomag,
  • több mint 60 típusú érzékelő
  • és egy szabadalmazott pedagógiai tananyag.

Einstein kísérletek

Az „Einstein”™  név alatt forgalmazott termék csoport, testre szabható az általános iskolától kezdve a középiskoláig majd az egyetemig. A cél, a tanagyagban előírt elvégzendő kísérletekben, az adatok gyűjtésének, elemzésének és megosztásának egyetemes automatizálása, egyszerűsítése és élvezetővé tétele.

Az einstein™ Tanulási platform a tanárt segíti, és a tanulót inspirálja egy vonzó tudományos tanulási tapasztalat biztosításával, amely egyesíti a vizsgálaton alapuló kísérleteket, az interaktív multimédiás tevékenységeket és a felhasználóbarát elemző alkalmazásokat bármilyen táblagépen vagy számítógépen.

 A Fourier Education több mint 28 éve világszerte vezető szerepet tölt be a természettudományos oktatás technológiája, az adatgyűjtők és az érzékelők területén. Átfogó megoldásuk négy pillére a következő: kompakt hordozható adatgyűjtő eszközök, adatelemző szoftvercsomag, több mint 60 érzékelő és szabadalmaztatott pedagógiai tananyag. Az érzékelők alapösszetevője az Einstein Tudományos Adat Feldolgozó (ETAF) ami egy Androidos tablet összes funkciója mellett, egyedi hardvert és szoftvert foglal magába, ami több mint 60 (pl.: nyomás, távolság, savasság, ultraibolya stb.) érzékelő adatait dolgozza fel (az adatokat laptop, tablet vagy akár mobil telefonon is meg lehet jelentetni az einstein LabMate I vagy II konverter segítségével).
Az érzékelők segítségével többek között a következő kísérleteket lehet elvégezni az osztályban: 

 

 

 

Érzékelők segítségével következő kísérleteket lehet elvégezni

Fizika

  1. Mozgások grafikonjai
  2. Helymeghatározás, sebességmérés
  3. Mozgás lejtőn
  4. Súrlódási együttható
  5. Newton harmadik törvénye
  6. Az állandó erő hatása egy mozgó testre
  7. Newton második törvénye
  8. Az elhajított labda energiája
  9. Hook törvény: a rugóállandó meghatározása
  10. A harmonikus rezgőmozgás

11 A harmonikus rezgőmozgás energiája

  1. Fajlagos hő
  2. Súrlódással előállított töltés
  3. Elektromos kapcsolások
  4. Indukciós töltés
  5. Vezetők és szigetelők
  6. Feszültségmérés
  7. Vezeték ellenállása
  8. Ellenállások soros kapcsolása
  9. Ellenállások párhuzamos kapcsolása
  10. Ellenállások vegyes kapcsolása
  11. Elemek kapcsolása
  12. Párhuzamosan kapcsolt kondenzátorok töltése
  13. Kondenzátor feltöltése és kisütése
  14. A mágnesrúd mágneses mezője
  15. Áramjárta vezető mágneses tere
  16. A Föld mágneses tere
  17. Indukált áram és elektromotoros erő
  18. A transzformátor
  19. Kondenzátor váltakozó áramú áramkörben
  20. A hangsebesség mérése

 

 

 

Kémia

  1. Sav-bázis titrálás: a NaOH reakciója sósavval
  2. Exoterm reakciók: a NaOH oldódása a vízben
  3. Redukciós és oxidációs (redox) reakciók: rézklorid és alumínium
  4. Endoterm reakciók: ammónium-nitrát vízben való oldása
  5. Endoterm reakciók: bárium-hidroxid kristályok keverése
  6. Endoterm reakciók: citromsav oldatának reakciója szódabikarbónával
  7. Kémiai katalízis: a H2O2 bomlása MnO2 jelenlétében
  8. A levegő hőmérséklet-változásainak hatása a légnyomásra: az egyesített gáztörvény
  9. Hess-törvény: az energiamegmaradás a kémiában
  10. Az égéshő
  11. Sós víz vezetőképessége
  12. A láng felfedezése
  13. A víz fagyasztása és a jég olvadása
  14. A fagyáspont más nézőpontból
  15. Az élelmiszerek energiatartalma
  16. Az üzemanyagok energiatartalma

     

     

     

    Biológia

      1. Átáramlás: A víz párolgása a szárazföldi növényekből
      2. Vízszállítás földi növények hajtásain és levelein
      3. A fotoszintézis mértékének mérése a vízi növényekben
      4. A fotoszintézis sebességének mérése egy oxigénérzékelővel
      5. A fény hatása a fotoszintézis sebességére
      6. A fény hatása a fotoszintézis sebességére egy oxigénérzékelő segítségével
      7. A bikarbonát hatása a fotoszintézis sebességére
      8. A glükózszintézis mérése a fotoszintézis során
      9. A fény hatása a klorofillszintekre növényi levelekben
      10. A csírázó magok légzési sebessége
      11. A csírázó magok légzése során felszabaduló CO2 mérése
      12. Biológiai katalízis: a H2O2 bomlása a kataláz (?) enzim jelenlétében
      13. Az enzimek hatása az élelmiszerekre: a tojásfehérje lebontása pepszin jelenlétében
      14. Az alkoholos erjedés az élesztőben
      15. A hőmérséklet hatása a sejtmembránok permeabilitására (áteresztőképesség?): az antocianin pigment felszabadulása a répából
      16. A ph mérése a szövetkivonatban
      17. A tej savanyítása
      18. Az emberi test hőmérsékletének szabályozása – hőveszteség az izzadság előállítása révén: „Agyagkannák” – modellrendszer
      19. Az emberi test hőmérsékletének szabályozása – hőveszteség az izzadság előállítása révén: hőveszteség mérve az ujjhegyeken páratartalom és izzadság
      20. Az emberi test hőmérsékletének szabályozása – hőveszteség az izzadság előállítása révén az ujjhegyeken, hőmérővel mérve
      21. A testgyakorlás hatása az emberi testre: hőmérséklet és pulzus
      22. Az emberi lélegzés által kilélegzett CO2 mennyisége
      23. EKG pihenésben és aktív tevékenységekben
      24. A zsúfolt városi területek hatása a mikroklímára
      25. A természetes szellőzés hatása a beltéri klímára (éghajlatra?)
      26. Az épület burkolatának hőszigetelés vizsgálata
      27. Abiotikus körülmények mérése egy szikla alatti élőhelyen fény- és hőmérséklet-érzékelőkkel
      28. Abiotikus körülmények mérése egy szikla alatti élőhelyen páratartalom és hőmérséklet érzékelőkkel

       

       

       

      Mindlab Hungary 2008 Kft.

      Cím:
      1075 Budapest Károly körút 3/A

      Mindlab 4*4 Konzultáció

      Csak előzetes időpont egyeztetés  alapján biztosítunk konzultációt.

       

      Telefon

      Iskoláknak és Pedagógusoknak:
      +36209341389
      Vállalkozásoknak:
      +36205460246